Coldplay - Everglow 듣기 가사 해석Coldplay - Everglow 듣기 가사 해석

Posted at 2019. 2. 28. 21:18 | Posted in 음악/Coldplay
반응형

Oh they say people come

사람들이 온다고들 하죠
They say people go

사람들이 간다고들 하죠
This particular diamond was extra special

하지만 이 특별한 다이아몬드는 남달랐죠
And though you might be gone

그리고 만일 당신이 사라진다해도
And the world may not know

그리고 만일 세상이 몰라준다해도
Still I see you celestial

저는 당신을 천상의 보물이라 여길거예요

Like a lion you ran

당신은 사자처럼 달리고
A goddess you roared

여신처럼 군림했죠
Like an eagle you circled

그리고 독수리 처럼 원을 그리며 날았죠
And perfect of all

그렇게 완벽했음에도 불구하고
So how come things move on

어째서 세상은 세상대로 굴러가고
How come cars don't slow

달리는 차들은 속도를 줄이지 않을까요?
When it feels like the end of my world?

저는 제 세상이 다 한것만 같은데요
When I should but I can't let you go?

떠나보내야 할 때가 됐지만 저는 보내지 못하고 있죠



But when I'm cold, cold

하지만 제가 추울 때, 떨고 있을 때
When I'm cold, cold

제가 추울 때, 떨고 있을 때
There's a light that you give me

당신이 제게 준 빛이 있죠
When I'm in shadow

제가 그림자 속에 있을 때
There's a feeling you give me, an everglow

당신이 제게 느끼게 해 준 감정이 있어요, 영원한 빛

Like brothers in blood

피를 나눈 형제들 처럼
Sisters who ride

사이 좋은 자매들 처럼
Yeah, We swore on that night

그래요, 우리는 그날 밤에 맹세했죠
We'd be friends 'til we died

우리가 죽을 때 까지 친구로 남자고
But the changing of winds

하지만 풍향은 바뀌고
And the way waters flow

물도 흐름이 바뀌고
Life as short as the falling of snow

삶은 내리는 눈처럼 짧죠
And now I'm gonna miss you, I know

그리고 이제 전 당신을 그리워 할 거예요, 저는 알아요

But when I'm cold, cold

하지만 제가 추울 때, 떨고 있을 때
In water rolled, salt

바닷물에서 허우적거리고 있었을 때

I know you're always with me

저는 당신이 항상 함께 하리란 걸 알아요
And the way you will show

그리고 당신이 나타날 방식
And you're with me wherever I go

그리고 제가 가는 어디든 함께 할거죠?


Cause you give me this feeling, this everglow

왜냐하면 당신이 저에게 영원히 빛나는듯한 이 감정을 주었기 때문이에요
What I wouldn't give for just a moment to hold

당신을 한번이라도 안아볼 수 있다면 무엇인들 못 드릴까요
Yeah, I live for this feeling, this everglow

네, 저는 영원히 빛나는 듯한 이 느낌, 이 느낌 때문에 살아요
So if you love someone, you should let them know

그리고 만일 당신이 다른 사람을 사랑한다면 그들에게 알게 해 주세요
Oh, the light that you left me will everglow

당신이 저에게 남기고 간 이 빛, 이 빛은 영원히 빛날 거란 걸요

반응형
//